Steg 1.
- Kontrollera att din växelriktares kontrollampor lyser som de ska;
Grön lampa: den är igång och producerar
Blå lampa (endast på GEN24 modellerna): den har internetanslutning, blinkande blå indikerar på att den försöker ansluta.
Gul lampa: vid uppstart, om den är Standby eller vid uppdateringar.
Röd lampa: något fel har inträffat, har din växelriktaren en display kan även en statuskod synas där.
- Kontrollera även att alla kablar sitter som de ska i router och/eller WiFi-punkter.
- Kontrollera att ditt internet är på och att du kommer åt WiFit.
På vissa routers finns även en knapp för WiFi - kontrollera så att den inte är avstängd.
Steg 2.
Lyser inte den blå lampan på växelriktaren så har den tappat internetanslutningen.
Starta om växelriktaren genom att följa guiden: Starta & Stäng av din växelriktare
Starta samtidigt om din router så att de får starta upp samtidigt och det kan ta en stund innan de hittar varandra så ha lite tålamod.
Även appen i telefonen kan behöva startas om. Sedan ska du åter se din produktion i appen.
Har du fortfarande problem? Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Om oss
Våra tjänster
Support
Orgnr: 556706-6062
© 2025 Prolekta Gotland AB. All rights reserved.